Godkjent dato: 20.01.2026
Ansvarlig foretak: Helse Møre og Romsdal
Behandling

Brukerstyrt poliklinikk - diabetes 1

Ved digital oppfølging kan enkelte pasienter registrere helsetilstanden digitalt og slippe å dra til sykehuset for oppfølging og kontroll. Noen kontroller må fremdeles gjennomføres på sykehuset.

Før

Du får tilbud om oppfølging ved hjelp av digital egenregistrering. Dersom du ikke har fått et slikt tilbud, men likevel er interessert i denne typen oppfølging, ta kontakt med avdelingen.

Dette er ikke en løsning for umiddelbar hjelp. Kontakt legevakt eller ring 113 hvis det haster.

Under

  1. Du får SMS med lenke når det er tid for egenregistrering. Du kan logge inn i nettportalen fra smarttelefon, nettbrett eller PC. Innlogging skjer via ID-Porten med elektronisk ID (BankID). Rapporten blir fylt ut på en sikker nettportal, levert av underleverandøren til sjukehuset, CheckWare
  2. Når du har logga inn får du digitale spørreskjema med spørsmål rundt utfordringer. Dette må du fylle ut hver 4. måned og en gang i året skjema med livskvalitet. Du kan og frivillig fylle ut ved endring i situasjonen.
  3. Sykepleier går gjennom svarene dine, og ut fra disse blir du ved behov kontaktet per telefon for utfyllende vurdering eller du blir satt opp til time. Dersom det ut fra svarene ikke kommer frem forhold som krever videre vurdering, hører du ikke noe fra oss før du får nytt skjema fire måneder senere. Da oppfatter vi at tilstanden din er stabil og tilfredsstillende.
  4. Ved behov kan du kontakte oss direkte gjennom innlogging på din side og utenom de kvartalsvise skjemaene; det er en gevinst ved behovsstyrt oppfølging. 

Allereie under digital oppfølging? Følg lenka for innlogging

Sende inn elektroniske skjema (CheckWare IDporten)
 

Etter

Du står fritt til å avbryte den digitale oppfølgingen og gå tilbake til ordinær oppfølging når du måtte ønske det. Ta kontakt med oss dersom du ikke lenger ønsker tilbudet om digital egenregistrering.  

Sist faglig oppdatert 20.01.2026