Du blir fulgt opp av en nyresviktsykepleier i samarbeid med din faste nyrelege. Ved første konsultasjon skal du møte opp fysisk. Der får du god informasjon og opplæring i bruk av blodtrykksapparatet og appen. Appen heter MyDignio.
Hva skal jeg registrere i appen og hvordan fungerer det?
Du tar blodprøver på sykehuset som vanlig to dager før du skal registere i appen. Du vil få mulighet til å avtale om du vil ha konsultasjon på telefon, video eller fysisk etter behov.
Ved planlagt kontroll, eller etter behov, skal du logge deg på appen.
I appen skal du registrere:
- blodtrykk
- puls (overføres automatisk i appen)
- vekt
I tillegg skal du skrive inn hvilke symptomer du har i et eget skjema.
Vi anbefaler at du tar målingene på samme tidspunkt hver gang, helst før frokost.
En nyresviktsykepleier vurderer målingene og skjemaet på hverdager. Når alle registreringer og blodprøvesvar er klare vil du få beskjed om vurderingen og videre behandling med medisiner.
Kommunikasjon med sykepleier eller nyrelege skjer via en chattefunksjon. Alle henvendelser vil bli besvart innen 3 dager.
Minst én kontroll i året skal være fysisk som tidligere. Ved årlig kontroll vil du få anledning til å delta i en anonym brukertilfredsundersøkelse og et livskvalitetsskjema før timen